dimanche 12 octobre 2008

Wwoof Bretagne


Hello everybody,

a point of view of Bréhat Island, north of Brittany, where I am now for 3 days and for how long time, I don't know! The landscape is really beautiful and people in the farm where I am are very nice, perfect!



Wwoofer's team

Wild landscape on Bréhat Island

I like so much the sea, the wild landscape... I swim every day since I arrived! Water is very fresh but I like it! There is pleasant work to do: to harvest potatoes for example and a big work has been to repair one of François' greenhouse, burned by somebody the night before I arrived... really sad situation, but, what to do?! And also lot of time for cooking, kayaking, walking, funning... Everybody enjoy life here (I think!) because there is no car on this island, all the time by bike, we are! Wind in hair... so good, and the sun is our friend until now!

2 commentaires:

Anonyme a dit…

Bonjour,
Je suis journaliste chez LOU Magazine, c'est une revue de presse féminine belge. Je voudrais faire connaître le wwoofing à mes lectrices et pour cela j'aurais besoin d'un témoignage. Seriez-vous d'accord que je vous pose quelques questions par e-mail ? Vous pouvez me contacter sur cette adresse : cverslype@lou-mag.be

Merci beaucoup

Chloé V., LOU Magazine

Anonyme a dit…

AU passage, en coup de vent....
j'étais en train de chercher d'éventuelles informations pour faire du wwoof en Serbie,pas là, et très rigolo je tombe sur quelqu'un qui est passé par bréhat! A croire que la maison Le Tron est un détour obligatoire pour tout WWOOFer qui passerait pas la Bretagne.
Si j'en parle c'est évidemment parce que j'y suis passé, mais aussi et surtout que je suis aussi un Le Tron, et que j'aime beaucoup Bréhat!
Alors j'espère que tu en gardes de bons souvenirs entre le phare du Paon et les fest-noz à la salle des fêtes.
Du coup, au passage, si tu as de bons conseils pour faire du WWOOF enserbie, montenegro, bosnie....par là, ça m'intéresse beaucoup!
Et voila.

Peter